På't igen !

Länge sedan sist men nu har både husse och farmor tjatat på att jag ska börja skriva igen, så jag gör väl ett försök.

I går var jag och matte på inflyttningsfest hos Sammy, Snobben och Molly men det var bara Sammy hemma.

Vi hade det riktigt skoj när vi sprang runt och busade med alla barnen som var där.
Det var många barn!!
Mickel
Sofia
Lovisa
Oskar
Elin
Lorentz
Werner
Herman
sen var Ebba och Mathias där men de är inte barn längre:-)
Sammy har verkligen en STOR gräsmatta som man kan leka på. Mycket större än den vi har hemma. Fast så stor som den i Västannor är den ju förstås inte :-)

Vi busade och lekte med barnen i många timmar innan matte ville gå in för att slippa alla mygg.
Hon stängde alla dörrar trodde hon men jag hittade allt en öppen dörr på Ebbas rum !
Jag passade på att se mig lite omkring på egen hand men inte så långt för när matte gick ut för att leta efter mig så lät jag henne bara gå runt huset innan jag kom springande med ett smaskigt ben i munnen (jaja det var Sammys men jag lånade det bara lite och Sammy tycker att jag är en snygg tjej som gärna får låna hans ben, han brukar till och med förgnaga lite på dem så att de är lagom uppmjukade till mig)
Matte blev väldigt glad när jag kom, jag ska nog rymma lite fler gånger tror jag :-)

Sofia och Lovisas pappa berättade att hans pappa sett en varg i Ramnäs härom morgonen, precis utanför deras hus, så jag kanske inte ska rymma just där...
När alla barnen åkt hem hade jag och Sammy mysigt när vi vilade och turades om att gnaga lite på hans ben.
Husse kom och hämtade oss och jag sov gott i bilen på vägen hem.

I dag så åkte matte och husse ifrån mig de rackarna. Matte berättade att hon varit på Västerås marknad och att det är hundförbud där så jag kunde inte följa med.

Hon hade i alla fall köpt ett snyggt rött läderkoppel till mig. Jag hade ett sånt när jag var liten men det åt jag visst upp innan vi hann använda det *fniss*.

Rött rundsytt halsband hade jag sen förut. Nu är jag ännu snyggare när jag går ut och går.
När vi provade kopplet för första gången så gick vi inte så långt men jag hann kissa i alla fall.


Fast varför man ska behöva bli fotograferad i den situationen fattar jag inte !
Matte behöver minsann inte visa upp sig på en blogg när hon kissar.
Himlen var väldigt mörk så vi skyndade oss hem.

Vi hann träna lite inkallning i alla fall:
Jag är faktiskt jätteduktig på det även om min morfar säger att jag inte kan nåt. 
Det kan jag visst! Jag är bara lite dålig när det är nåt som stör :-) är det bara matte och jag så kan jag !!

I morgon kanske jag berättar om allt kul som hänt sen sist.
Over and out
Pippi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0