Kantarellsök

Förra hösten gick vi hela flocken på kantarellsökskurs.

I början undrade jag verkligen vad det var som gjorde att matte blev så glad när jag hittade en liten svamp. Nu struntar jag i varför.
Huvudsaken är att jag får godis när jag hittat dem och satt mig ner :-)
Första gångerna på kursen så tränade vi på att hitta svamp som jag såg att matte kastade ut. Som om det var svårt? Sen fick husse lägga ut svamparna och jag och matte väntade en stund innan vi letade. Det gick lika bra och det bästa av allt var att jag fick JÄTTEGOTT godis varenda gång jag hittade en svamp. Klart man letar vidare då.

Matte och husse säger att jag är en godisgam men det struntar jag i !
Sista gången på kursen så hittade vi kantareller som ännu var oplockade. Det var väl ingen konst. 
Matte och jag tränar lite ibland med frysta kantareller så att jag inte ska glömma bort det mellan säsongerna. Jag hittar faktiskt kantarellerna i snö också :-)
Over and out/Pippi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0