Valpskola

I dag har det varit kallt och ruggigt. Husse och jag ville knappt gå utanför dörren. 
Vi var ut på Ramnäs IP och tränade lite följsamhet. Ska man träna så ska man väl göra det på en idrottsplats ? :-)

Husse försökte fotografera mig lite, det gick som vanligt :-D



Knät åkte fram igen för lite gnag. Det var mums!



När matte kom hem var vi ut och gick en sväng. Sen spårade vi inne för att jag förhoppningsvis skulle vara lite lugnare på valpskolan. Det fungerade i alla fall bättre än sist :-)

Det var två hundar borta så vi hann träna mer var och en. I dag var det slalom mellan pinnar med matte eller husse först och jag efter som följsamhetsträning. 
Det gick riktigt bra, speciellt när vi fick låna en torkad lever som godis. Fröken kallade det för hundknark :-)
Alla hundarna blev MYCKET bättre på att följa sina hussar och mattar genom banan. Fröken sa att man ska byta hundens hundring mot en femhundring för att få oss göra som de vill. Levern motsvarade nog en tusenlapp :-D



Kan man få lite mer lever om man ber snällt?

Vi tränade på nej också. 
Fröken kastade ut godis på gräsmattan och vi fick gå förbi. När man ville ta det som låg på marken sa matte/husse nej och sedan fick man ett annat slags godis (det var torkad lever nu också) när man tog kontakt med husse/matte.
Aldrig samma som man duktigt struntat i. Detta för att alltid få en femhundring istället för hundringen man just hittat. 

Matte köpte flera bitar lever som vi ska träna med hemma :-)

Nu sitter jag i mattes famn för lite kvällsgos innan det är sovdags.
Knähund jag?? :-)



Over and out / Pippi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0