Valborg

I dag var det dags för första valborgsmässoafton och första besöket i Västannor.
Det var en ganska lång bilresa men inte alls så lång som till Vänersborg. Vi åkte bil i ungerför två timmar sen var vi framme.

Vilken lycka!
En stor tomt där man kan springa hur man vill och både sandhög och löv att leka med.
Jag provade på löven först.



Det var härligt att gräva i dem.



Och att sitta i dem.



Att lukta på dem.



Och att bada i dem.



Att rulla runt som en tok och gömma sig var också mysigt :-) 
Kan du se vad som är fram och bak på mig här? Det är knappt jag vet själv, så kul var det.

Jag provade på sandhögen också.



Den var mjuk och fin att gräva i :-)

Efter några timmar kom Jonas, Veronika och Ronie också. 
Jag och Jonas ser fram mot en fin helg med mycket bus :-)

Efter middagen var det dags för att åka och titta på elden. Vi åkte in till Leksand och Sammilsdal först men där var det inget drag så vi fortsatte till Björkberget istället.
Där har man en underbar utsikt över nejden. Fin brasa hade de också. Där träffade vi på husses kusin Per och hans son Jonas. Nu fanns det plötsligt två Jonas att hålla reda på och leka med :-)

Vi åkte hem och sen sov jag gott under bordet medan de andra satt och hade det mysigt.

När det var dags att sova för natten så skulle jag ligga på golvet vid husses säng. Det tyckte jag verkade trist så jag hoppade upp och provade att sova med husse och matte istället. 
Det var inte så trevligt. Det var alldeles för varmt och matte bara bökade med mig hela tiden, så jag tror golvet är den bästa platsen i alla fall så att man får sova ifred :-)

Over and out / Pippi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0