Träningsdag!

Jag tog mig en rejäl sovmorgon i morse. Både husse och matte försökte få med mig ut vid olika tider men jag ignorerade dem totalt och sov till halv elva!
Husse letade länge efter en kisspöl i sovrummet men där gick han bet! Klart man inte kissar där man sover. Jag är ju en stor tjej :-)

Det var lite varierande väder och det kändes som om varenda gång vi skulle gå ut så kom det en massa regn.
På eftermiddagen var det dags för utställningsträning med min bästa Annie :-)



Det var lite jobbigt när vi kom dit för det var en liten tax som skällde väldigt mycket på mig. Då blev jag lite osäker men Annie hon kan hundar hon så hon fick mig lugn tills vi skulle träna.



Men husse och matte de svikarna de gick ut med två andra hundar när jag var med Annie. De hette Isa och Sassa. Det var visst Annies hundar, så jag fick väl gå med på att de lånade husse och matte. Jag fick ju låna deras matte :-)



Visst är de söta.
Fast de gillade inte mig så vidare värst. Tur att Annie har min storasyster Nellie också så att jag har nån att busa lite med :-)

Jag fick beröm i dag också :-)
I dag var det dessutom en tjej med som jobbar hos en professionell handler i USA. Hon vet precis hur man ska göra för att vara till sin fördel på tävlingar. Tänk att det finns de som jobbar med sånt!



Nu är det inte länge kvar tills jag ska vara med på min första utställning. På mors dag är det dags i Kolsva. 
Hoppas att jag är den finaste valpen :-)

När vi åkte till Ramnäs så åkte vi ner till Slaggen i stället  för att åka hem. 





Vad då inte får dricka vattnet? Det smakar ju bra matte!



Det är kul att få springa och leka lite där. Det finns alltid en massa gott att tugga på. Bajs och annat. Matte och husse säger blä men jag tar det goda i munnen och springer som en tok för att de inte ska få tag på mig :-)



Nu kan det inte vara länge kvar tills badsäsongen är här! Åh vad jag längtar.



Det finns många intressanta fåglar som jag gärna skulle jaga därute :-)

Over and out / Pippi

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till med utställningen i Kolsva på Mors dag.Det blir kul att se hur det går.

Hälsningar Evelina Olsson i Ludvika

2009-05-11 @ 09:24:50
Postat av: Anonym

Hej Evelina!

Tack för att du tror på mig :-)

Jag undrar vad man kan vinna. Jag hoppas på ett gott märgben.



Hälsningar Pippi

2009-05-11 @ 16:58:34
Postat av: Anonym

Du har missat en grej badsäsongen började ju för en månad sen. Du är väl ingen badkruka?

2009-05-11 @ 21:55:24
Postat av: Pippi

Hmmm...det måste vara du Levis som är så kaxig.

Du vet att det är jag som är storasyster även om du är större än jag :-)



Kram Pippi

2009-05-11 @ 23:24:38
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0