Tisdag

I dag blev matte allt förvånad när jag gick upp samtidigt som henne. Efter den vanliga kissrundan så följde jag med henne upp och käkade lite mat. Hon trodde nog att det var något allvarligt fel på mig, jag som knappt brukar äta före klockan 12 :-)

Dagens promenad gick ner till Annehillsparken där jag busade med husse och bollen. Det är skönt att få springa av sig lite utan koppel där nere vid ån..

När matte kom hem åkte vi ut med bilen och köpte presenter. Vi ska ju på födelsedagskalas på lördag igen. Jag kan inte berätta vart vi åkte för då kanske Anna som ska få presenten kan lista ut vad hon ska få  ;-)



När vi var hos min mamma igår så fick matte med sig lite musch hem. Det är smaskens! Om man blandar det i maten så smakar den mycket godare. Husse tittar konstigt på mig när jag nästan kastar mig över matskålen. Där ser han! Om jag får godare mat så äter jag mer, det kan ju vem som helst fatta :-)

Nu har jag just tuggat sönder min lilla röda bädd för andra gången. Husse verkar inte gilla det alls. Hihihi

Sov gott!

Over and out / Pippi

Kommentarer
Postat av: Åsa Carlson med familj.

Vad är musch för något? Har jag aldrig hört. Hoppas ni har det bra.

Du skriver så mysigt Helena. Bra jobbat!

2009-05-13 @ 20:44:52
Postat av: Pippi

Hej Åsa!

Musch är en slags färskfoder titta här : original1kg.htm" rel="nofollow">http://www.sjv.fi/sve/fullkost/muschoriginal1kg.htm



Man kan köpa det av en bil som stannar bl a i Trollhättan vid Jysk. Nästa gång är den 17:e juni. Pippi får det utblandat i maten. Det är väldigt energirikt och ska vara bra för aktiva hundar.

id=1" rel="nofollow">http://www.fodax.se/default.asp?articleid=1



Hälsningar Helena

2009-05-13 @ 22:07:33
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/
Postat av: Åsa Carlson med familj.

Tack för informationen Helena. Är det för att Pippi inte vill äta sitt valpfoder eller för att ni tycker att hon behöver mer energi och protein? Hälsningar Åsa

2009-05-14 @ 20:52:55
Postat av: Anonym

Hej Åsa

Pippi äter nog bra för hon går upp i vikt och väger 11,3 kg nu men Anna tyckte hon kunde lägga på sig lite till eftersom hon snart komemr att ränna i väg i höjd igen.

Det märks skillnad äver om hon inte får så mycket i maten. Det andra slinker ner snabbare det med.



Läst mailen? ;-)



Hälsningar Helena

2009-05-14 @ 21:09:14
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0