Inte lika sné

I dag jobbade matte igen.
Jag vägrade krypa fram när hon ville tvinga ut mig och kissa klockan halv sex på morron. Jag menar hon får ju ge sig. Bara för att hon går upp tidigt så behöver ju inte jag gå upp då.
Jag sov till tio över tio. Då hade husse gått upp en stund tidigare och kokat kaffe. När han klampade för mycket så fick väl jag också gå upp då :-)

Vi har tränat loss idag. Jag släpper nästan bollen för tidigt säger husse :-)

På kvällen var det dags för en biltur till Sura. Vi skulle visst besöka mamma Zelda och de andra i hennes flock. Jag blev förstås jätteglad när jag frick träffa dem. Det var ju ett tag sen sist.

Det matte glömt att berätta var att det var dags att raka nosen igen så att jag ska vara fin till utställningen. Det var INTE kul att få nosen renrakad. Det värsta var att Anna hittade en fästning som gömt sig nere i allt noshår.
De är läskiga! Nu har jag ett hål där den suttit plus ett till från en som jag hade förut. 



Stackars mig.

Jag hade kul när jag fick leka med de stora hundarna i alla fall så jag glömde snabbt att det varit otäckt att bli rakad.

Matte tycker att jag är sååå fin nu. Tycker hon ja.



Husse och jag busade lite med det som en gång var en jättekul frisbee.



Visst ser jag lite farlig ut :-) Fast det är jag ju inte. Jag är världens snällaste nästan jämt säger matte.
Dags att knalla ner och krypa in under sängen :-D

Sov gott, det tänker jag göra

Over and out / Pippi

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Pippi

Tack för svaret. Hur länge brukar Pippi sova i vanliga fall? Har Pippi varit ensam hemma någon gång? Ska hon rakas någon annanstans inför utställningen?

hälsingar Mattias i Ludvika

2009-05-12 @ 08:33:58
Postat av: Anonym

Hej Pippi

Tack för ditt svar.Hur ofta får du hälsa på din mamma?

Hälsningar Evelina Olsson i Ludvika

2009-05-12 @ 08:55:46
Postat av: Anonym

Hej Pippi!

Jag har läst på din blogg idag.

Hälsar Erik i Ludvika

2009-05-12 @ 09:11:24
Postat av: Helena

Hej Mattias.

På vardagarna brukar Pippi vakna halv sex och gå ut och kissa. Sen sover hon vidare till halv nio ungefär.

Pippi har varit ensam hemma korta stunder när hennes husse har varit ute och gått eller handlat på Konsum. Någon gång har hon varit hemma en timme ensam.

Det blir ingen mer rakning före den här utställningen. När hon blir äldre så kommer vi att raka henne som hennes mamma är rakad.



Hälsningar Pippi och Helena

2009-05-12 @ 18:56:50
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/
Postat av: Pippi

Hej Evelina

Jag brukar få hälsa på min mamma kanske två gånger i månaden. Det är jättekul att få åka dit och busa med henne.



Hälsningar Pippi

2009-05-12 @ 18:58:38
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/
Postat av: Pippi

Hej Erik

Vad glad jag blir att det finns flera som läser min blogg. Jag hoppas du fortsätter läsa.



Hälsningar Pippi

2009-05-12 @ 19:00:24
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Pippi med flock!

Nu vet många skolbarn i Håksberg att man får blogga med dig och skriva och få svar. Detta är den bästa av skrivträning för alla elever. Nu vet dom vad det skrivna ordet har för betydelse. Kommunikation.

Tack för att ni finns.

Moster

2009-05-12 @ 19:58:13
Postat av: Pippi

Vi längtar efter dig moster! Många kramar från oss alla.



Pippi, matte och husse

2009-05-12 @ 22:03:40
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/
Postat av: Åsa Carlson med familj.

Så fin hon är, Pippi!

Synd att vi inte var hemma i helgen. Hoppas ni kommer förbi Vänersborg snart igen. Det hade både Levis och vi tyckt var jättekul!

2009-05-13 @ 20:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0