Första maj

I dag var det rena sommarvärmen!
Vi var uppe tidigt och gjorde oss klara för en dag på Rättviks marknad. 
Där fanns det en del folk att kolla på. En del hundar också :-)
Jag fick gå med husse och Ronie och titta på traktorer och andra maskiner för matte trodde att jag skulle bli söndertrampad inne bland stånden. Jag tror hon hade helt rätt för det kryllade av folk på Knektplatsen.

Efter några timmars utflykt åkte vi till Insjön. Där skulle människorna handla mera medan de turades om att vara med mig. Vi njöt i solskenet. Det var faktiskt 22 grader i skuggan och utslagna björkar. Matte säger att det var ovanligt så tidigt på året.

Väl hemma i stugan så busade jag och Jonas med löven. Oj vad kul det är!!!


Människorna skulle grilla, förvånande va?



Husse, grillkungen :-)

Jag grävde lite i sandhögen under tiden maten lagades.




När maten var klar försökte jag få smaka lite men det satte Ronie stopp för.



Jag fick nöja mig med ett fint hund-kycklinglår som snälla Veronika köpt åt mig bara för att jag skött mig så bra hela dan :-)



Det var smaskens!

Efter maten var det dags för kvällspromenad ner till tjärn.



Där badade jag lite. Sen skrattade de åt mina smala ben...



 Jag badade i alla fall lite till med Jonas.



Sen sa matte stopp och sa att det kan bli kallt i natt när man inte är hemma. Det var kul så länge det varade i alla fall. 
I sommar kommer det att bli mer badande, det kan jag lova!

Efter en ansträngande dag sov jag gott under bordet igen.



Mysigt!

Over and out / Pippi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0