Tisdag

I dag har jag varit hos tant doktorn och fått spruta. Aj aj aj, fast jag är ju en tuff tjej så det gick bra.
Hon sa att jag så fin på alla sätt och vis och husse såg så stolt ut :-D

På hemvägen var vi ute i skogen och gick en sväng. Suraskogarna har jag aldrig varit i förr så jag höll mig nära husse för säkerhets skull. Man vet ju aldrig vad de där suringarna kan hitta på...
Vi kom hem helskinnade i alla fall.



Matte blev jätteglad när jag kom hem igen.
Vi tränade lite hon och jag.
Nu kan jag:

  • sitta fint och vänta tills nån säger varsågod innan jag äter
  • sitt
  • tassen (vacker tass)
  • ligg
  • vänta och ta en godis som ligger på golvet eller på min tass till någon säger varsågod
  • mattes specialtrick (visas bara live)
  • hit

Sen kommer jag ju oftast när de säger kom hit eller kom, men det är ju inte kommandon direkt.

Sen jobbar vi på stå och rulla runt, men det är lite klurigare.

Det matte hade tänkt lära mig, att sitta fint när det kommer främmande behövs inte. Jag skiter fullständigt i folk som kommer hit :-)
Alltså, jag leker med dem och så, men just när de ringer på dörren och går in, det struntar jag i. Ligger jag och gnager på mitt ben så fortsätter jag med det. Varför skulle jag sluta med det bara för att det kommer folk? Jag måste väl få avsluta i lugn och ro :-)



Husse har lite funderingar han... bland annat så undrar han hur mycket en hund kan bitas egentligen. 
Hur mycket som helst säger jag :-)

Sen säger han att han förstår vad som menas med att jag är en vattenhund, för min kropp rymmer betydligt mer kiss än vad man kan tro :-)

Husse försökte fota lite till bloggen, det gick så där...











Jag menar, vill han ha bra kort så får han allt vara lite snabbare :-)

Over and out / Pippi

Kommentarer
Postat av: Annie Leandersson

Hej.

Jag (Nellies matte)första kullen, kan försöka trösta din husse med att han får nog stå ut med dina tänder till ungefär din 2-årsdag. Kul va? Varje valptand som ramlar ur truten är väl värd att fira. Jag kan ge råd på goda viner.



Ni verkar helt gudomliga som portisägare. Humorn som är nog så viktig just i portisuppfostran, verkar ni ha. Det är så härligt att se att det finns sådana människor med hjärtat på rätta stället.



Mvh Annie Leandersson

2009-03-31 @ 22:13:09
Postat av: Anonym

Jag fortsätter att glädjas åt den här bloggen. Jag tittar varje dag vad som hänt i Pippis tillvaro.Ni är verkligen duktiga med er lilla valp.



Kram moster

2009-03-31 @ 22:20:56
Postat av: Pippi

Hej Annie!

Kul att du hör av dig. Vi skulle träffas på söndag sa Anna. Det ser vi fram emot allihopa :-)



Vi tycker alla att humor är viktigt i alla skeden av livet, MEN husse verkar dock inte se humorn just i att jag bits :-)



Kram Pippi

2009-03-31 @ 22:42:44
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/
Postat av: Pippi

Hej moster!



Vi saknar dig!

När kommer du och hälsar på nästa gång?

Eller blir det kalas hos Oskar först kanske?



Kram Pippi och matte (husse hälsar förstås han också)

2009-03-31 @ 22:44:51
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/
Postat av: Åsa Carlson med familj.

Vad mycket ni lärt Pippi redan. Hon verkar, precis som Levis, vara väldigt lättlärd. Det känns som om de är rätt lika Pippi och Levis. Så är de ju syskon också, förstås. Förstår husses vånda. Fick idag en perforerad tumme av Levis, men det var mitt fel, inte Levis. Att ha tummen ivägen när liten vovve äter ben var inget bra tydligen.Kanske skulle fylla på med ny stelkrampsspruta snart:-)

Levis skall ta sin spruta på måndag. Oj,oj..

Har ni börjat med något mot fästingar?

2009-04-01 @ 19:13:20
Postat av: Pippis matte

Jag nog märks det att de är syskon :-)



Vi har så kallt än så vi har inte funderat på det där med fästingar än. Jag hoppas lite på att Annas tips om att citronschampot ska räcka.



2009-04-01 @ 21:03:22
Postat av: Mari

Hmmm, det där specialtricket skulle jag vilja se;).

2009-04-02 @ 22:01:12
URL: http://azgo.blogg.se/
Postat av: Pippi

Mari: Vi ses på träningen på söndag, så kanske vi kan visa!!!

2009-04-04 @ 20:16:18
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0