Lördag

Idag har jag hunnit med en hel del eftersom jag väckte alla 5:15. Det är bra att börja dagen i tid så att man hinner med allt man tänkt sig.
Nu hade vi iofs inte sovit så värst mycket innan eftersom jag demonstrerade hur fint jag kan yla.

Först tyckte jag att det var riktigt mysigt att sova i min nya säng. Det kan ha berott på det nya fina varma hjärtat som jag fått av Veronika. Det värmde gott när jag sov ensam för första gången. 
Men sen lite senare när jag vaknade så var det inte riktigt lika varmt och gosigt längre, då väckte jag alla och berättade det...
Sen gick jag och matte ut, men det tyckte jag var en dålig idé, det är ju så kallt så där tidigt på morgonen. Så jag gick in och kissade på största mattan jag hittade istället.
Sen passade jag på att göra lite mer, men då lurpassade matte på mig så hon hann få under ett papper...otur.

Frukost smakade särdeles gott klockan halv sex och sen har det rullat på hela dan. Mat, kissa (helst inne men ibland hinner jag inte innan de lurar ut mig), busa och sova om vart annat. 
Ute kan man både äta mossa, gräs, spireakvistar och rosmarin. Det smakar fågel alltihop, men äter jag mer rosmarin hotar matte att döpa om mig till Kryddan...

Att mysa i soffan med matte är toppen!
För att inte tala om att mysa med husse på min tassdyna. Visst ser jag nästan lite farlig ut?  Husse ser i alla fall ganska rädd ut, tycker ni inte?




Over and out /Pippi

Kommentarer
Postat av: gammelmoster

Jag hade ingen aning om hur en portugisisk vattenhund såg ut. Nu förstår jag att ni fastnade för just den rasen. En urgullig valp som redan verkar social och glad. Lycka till Ubbe och Helena med er trasselsudd.

Kram gammelmoster

2009-03-08 @ 11:17:30
Postat av: Pippi

Det var jättekul att vi gillar varandra så bra. Vi kommer nog att få många roliga stunder framöver gammelmoster!

Kram Pippi

2009-03-08 @ 11:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0