Lögardag

Jag trodde att jag skulle slippa bada eftersom jag klarade mig hela lördagen. 
Men icke.
Idag var det dags. Husse lurade in mig i duschkabinen, sen var det kört.



Alltså själva badandet är väl inte så illa, men schamponerandet och ursköljning är inte lika roligt. Sen att bli torkad är så där...men sen.



Helvetesmaskinen åkte fram igen.

Vad jag tycker illa om den!
Jag pep, gnällde och ylade men det hördes ju knappt. Inte slutade matte att blåsa på mig heller.
Husse höll mig i ett fast grepp och där satt man.
Det var så synd om mig så det är nästan obeskrivligt. Jag slapp inte undan i alla fall. De är taskiga mot mig ibland min flock.
Sen sa matte att jag doftade som en sommaräng. Bla bla bla bla...
Jag vill lukta hund, jag ÄR hund!

Ute så var det en hel del snö kvar så jag och husse busade i snön jättelänge. Sen gick jag in till matte som låg på soffan. Hon är förkyld så vi låg där och myste.



Inte helt fel :-)

Matte säger att jag snart kommer att vara för stor för att ligga så där och mysa.

Jag kan väl käka krumelurpiller som Pippi Långstrump? Då kan jag ligga så där resten av livet!

Over and out / Pippi

Kommentarer
Postat av: Håtvåos Tiger

Hahah Jag fick inte tag i krummelurpiller , Men du Pippi det går bra ändå ;-) I bland tar jag sats och hoppar upp på min matte när hon ligger på soffan.

Då hör jag bara uf nej aj men jag ligger kvar så länge innan jag far ner på golvet med buller och bång. Så visst är vi små knähundar ändå ;-) Vi tror det i allafall kram ps i dag har jag sprungit i skogen med våran mamma och poppe

2009-03-29 @ 23:03:30
URL: http://www.wictoria.nu/tiger
Postat av: Pippi

Det låter fint att man kan fortsättta vara knähund resten av livet :-) Jag hittade ändå inga krumelurpiller fast jag letat i varenda vrå...



Kul att höra att du har en uff-matte. Här är det ju jag som får heta lilla uff :-)



Jag ska prata med matte så jag också får följa med ut i skogen nån gång.



Kram Pippi

2009-03-30 @ 10:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0