Hockeykväll

I dag har jag ätit lite dåligt igen tycker husse. Vi hade det mysigt i solen i alla fall säger jag.



Vårsolen är verkligen mysigt varm när man ligger på köksgolvet.

När matte kom hem så busade vi lite, sen åkte vi på hockey. Det var jättekul!!!
Den där snälla Janike var där så jag myste med henne. Jag höll naturligtvis ett öga på isen också. Matte sa att jag verkade vara den mest hockeyintresserade i familljen ;-)



Jag tycker de var lite dåliga på att ropa hejarramsor faktiskt. Jag hade med min nya fina repknut eftersom den är blåvit, precis som brukets färger.
Lite mer
-"Sura blå , elda på"
-"Skjut, skjut hela bruuuuket väntar"
-"Passa o luura, hockey i Suura"
hade man väl kunnat få höra???

Som tur var vann bruket första matchen i alla fall.



Det var i alla fall massor av trevliga människor där. Alla ville klappa mig :-)  sen sa det att jag var sååå söt också.
Men vet ni vem jag hittade där i vimlet, jo min första husse Valle! Jag blev så glad så att svansen gick som en elvisp sa matte.

Sen började jag och husse frysa. Det är ganska kallt i hockeyhallen tycker jag. Så vi övertalade matte att åka hem. Hemma var det varmt och mysigt och matte lyckades lura i mig maskmedel utan att jag märkte nåt, attans också.

Nu är det snart dags för en skön natts sömn.

Over and out / Pippi

Kommentarer
Postat av: Håtvåos Tiger

Hej

Jag skall bara säga att jag gillar fotboll det brukar jag gå på. Då kollar jag in min lillmatte Emelie när hon spelar. Så visst är vi sportintresserade ;-)

2009-03-20 @ 16:48:44
URL: http://www.wictoria.nu/tiger
Postat av: Anonym

Nu har mormor och jag tittat på lilla Pippi. Jag vill komma och titta på henne och kanske krama henne om jag får.

Vi kommer förbi idag vid lunchtid och hoppas att ni är hemma då.

Krama Pippi från mig

Evelina

2009-03-22 @ 08:40:04
Postat av: Johan A

Hejsan på er!

Härligt o se att ni går och tittar på lite hockey! ja till och med Urban! :)

Hoppas allt flyter på som det ska. ses snart!



/Johan & Jennifer, Södra VBG

2009-03-22 @ 10:01:58
Postat av: Pippi

Tiger:

Min matte och husse blev lite oroliga att de måste gå på mer sportgrejer eftersom de inte är sportintresserade alls:-) Hälsa till Emelie!

Kram Pippi



Evelina:

Det var jättekul när du kom och hälsade på. Synd att matte inte hann fotografera oss tillsammans.



Krama Alva från mig / Pippi



Johan och Jenha:



Södra VBG??? = Onsjö eller??? :-D

Jag som trodde ni bodde i Varberg.



Vi längtar alla efter att ni ska komma hit.



Kram Pippi

2009-03-22 @ 12:03:46
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0