Helgen som gick

I går lördag så åkte matte och husse bort så då fick jag hänga med morfar hela dagen. 

Men först skulle matte lära mig sitta. Ha! Det kan väl vem som helst? Fast man får låtsas lite lagom sådär så att man får lite godis :-)



Morfar och jag var ute och åkte bil. Det var kul, jag passade på att äta upp hans jackmärke. Det är fånigt med märkeskläder tycker jag!

Men sen. Då skulle han och jag stå i nåt litet rum med stängd dörr som lät konstigt och sen när man gick ut så såg det helt annorlunda ut än när man gick in.
Knepigt. 
Jag gillade det INTE, i alla fall inte första gången. Jag satt i morfars famn och skakade.
HU! 
Men sen när vi skulle göra samma sak igen så visste jag ju vad som väntade så dä struntade jag i all skaka. Man är väl en tuff tjej :-) 

Det som var mest konstigt med det hela var att när man kom ut andra gången så var vi tillbaka där vi gick in från början. Det där måste jag klura lite mer på vad som hände egentligen.

Matte och husse kom hem till slut. Jag blev ganska glad, men jag låtsades inte om det så jättemycket först, men det är ju svårt att inte gosa när man får.


Idag söndag så har det varit en prövningarnas dag. 
Först så skulle husse envisas med att klippa mina klor. Inte för att det gör ont eller så, men det är ju så trist. Jaja, han fick väl klippa alla så att jag fick gå och leka sen. 

Sen var vi ute i det fina vårvädret både jag och husse och matte. Vi var ute i skogen också. Det skulle man ju inte ha följt med på, för när vi kom hem då skulle det BADAS. Måste man hålla på med sånt???
Man ser ju inte klok ut ju. Jag protesterade hela tiden, men husse släppte inte taget ändå. Fast det var såååå synd om mig.



Ni ser ju själva så man ser ut.

Sen blev det ÄNNU värre. Matte tog fram den där hemska helvetesmaskinen igen. 
HÅRFÖNEN! 
Den är v i d r i g !
Jag klagade och krängde men näe då...den där husse är lite för stark för mig. Jag blev nästan torr och matte snusade mig i pälsen och sa att jag doftade som en liten prinsessa.



Löjligt!
Jag är hund.
Hundar ska inte lukta som prinsessor! Vi ska lukta en massa annat gott. Vad får ni lista ut själva.

Efter alla de här prövningarna var det gott med en stor skål mat och en härlig eftermiddagslur.

Resten av kvällen ska jag göra precis som jag vill för det är jag värd!!!

Over and out / Pippi




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0