Torsdag

I dag hade husse en jobbig morron :-)

Först vaknade han av att jag låg och ulkade i min säng. När han såg vad jag hade spytt upp förstod han inte först vad det var. Det såg mer ut som bajs först, men sen såg han att det var lite fluffigt...
Det var lite av min dagbädd som jag smaskade i mig i går tillsammans med lite grenar, en etikett! och hundmat förstås :-)

Vi gick upp och ut för att kissa. Jag kissade och sen snabbt in för husse behövde ju också kissa.
Han var dum nog att stänga toadörren... då passade jag på att göra som televerket, lägga en kabel :-)

Husse torkade och jag låtsades som inget.

Sen ringde farmor, då blev jag sur på att inte få någon uppmärksamhet, så jag passade på att kissa på golvet :-)
När han envisades med att vilja prata i telefon i alla fall så bet jag honom. Han kan ju inte försvara sig så bra med bara en hand :-D

På den efterföljande skogspromenaden hittade jag en kotte att bita i - trodde husse. Han tog den ur min mun och kastade bort, men jag fick tag på den igen, då snodde han den för andra gången och såg samtidigt vad det var - ett råtthuvud. Då gav han nästan upp. Det kan ju vara nog nån gång tyckte han :-D

På eftermiddagen skulle husse och matte åka till stan så jag fick vara hos morfar. Vi var ute och gjorde Sura osäkert :-)

När jag blev hämtad och vi kommit hem så fick jag ett sånt där supergott tandben. Åååh vad de är goda!
Husse tycker bara att jag kan låta bli att kladda ner tassarna så förskräckligt när jag äter dem. Han är så petig han så...

Det vankades kvällsmat, men matte började baka till fredagsfikat ungefär samtidigt, då ville jag inte ha min mat mer. Hennes kaka luktade mycket godare :-)



Jag försökte allt ta mig upp på bänken men jag är lite för kort än tyvärr.



Där fick mat stå på golvet utan att ha fått smaka ett endaste dugg.
Matte sa att det var för att det är giftigt med choklad för hundar.
Jag tror att hon säger så bara för att få ha det goda för sig själv!
Taskigt!

Over and out / Pippi


Kommentarer
Postat av: Tiger

Oja Pippi ät inte choklad jag har gjort det misstaget i julas. När min stora lillmatte Emelie hade en choklad tomte framme på rummet då smaka jag och det var super gott oj men vad jag blev dålig. Då var Matte och husse ej hemma heller. Fy ja jag hyper ventilerade och var helt slut och hjärtat pikade på som aldrig för. Matte ringde och hörd sig för sedan blev vi sittande och jag liggande på golvet där matte klappa mig lugnt sedan efter en timme så var jag okej igen. Men fy vad jag mådde dåligt så ät aldrig choklad kära syster Pippi.

Puss /Tiger

2009-04-17 @ 22:35:14
Postat av: Pippi

Jag ska försöka låta bli Tiger.

MAtte säger att jag inte får smaka. Hon vill inte ens att jag ska äta hundchoklad eftersom det är dumt att jag börjar gilla smaken.



Lök är inte heller bra aäger matte, så idag har hon gjort hundköttbullar till mig utan lök och salt. De ska jag smaska i mig på söndag :-)



Kram Pippi

2009-04-18 @ 00:01:04
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/
Postat av: Tiger

Ja det är bra Matte fick läsa artikeln du hade skickat om lök i köttbullar och korv.

Men så mycket köttbullar jag ätit och korv så är jag väll emun nu hahahah

2009-04-18 @ 08:41:45
Postat av: "Kusinmoster" Petra

Hej du söta lilla Pippi!

Jag hoppas att vi snart kan träffas. Du kanske skulle kunna övertala husse och matte att ta en tur med bilen upp till Dalarna och hälsa på mig... kanske imorgon söndag?!!

Kusinmoster Petra kommer att bjuda dig på massor med supergott hundgodis, husse och matte kan få smaka på lite människogodis!



Vi ses

//Kusinmoster Petra

2009-04-18 @ 17:59:08
Postat av: Åsa Carlson med familj.

Vissa dagar får man verkligen hårdträning i tålamodets skola....:-) Åsa

2009-04-18 @ 19:41:36
Postat av: Pippi

Petra!

Jag kommer gärna till Dalarna, men i morgon ska jag på utställningsträning, så jag har lite fullt upp :-) Vi får ta det snart i alla fall. Jag vill gärna busa med dig:-)



Kram Pippi

2009-04-18 @ 23:26:23
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/
Postat av: Helena

Inte sant Åsa :-)

Tur att de är så gulliga däremellan :-)



Helena

2009-04-18 @ 23:27:22
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0