Benbad

Ännu en händelserik dag i en liten hunds liv är snart slut.

I morse chockade jag matte rejält med att vilja ha frukost efter den vanliga morgonkissningen. Istället för att gå och lägga mig som vanligt så krälade jag mig upp för trappen. Väl uppe smaskade jag i mig två deciliter mat en hel del vatten och sen ville jag gå ut och bajsa!



Varför stå och äta när man kan ligga ;-)
Jag var nog extra hungrig idag eftersom jag inte orkade äta någon kvällsmat igår när jag kom hem efter besöket hos mamma.
Matte hade fullt sjå med att hinna med allt innan jobbet *fniss*

Efter promenaden la jag mig igen och sen sov jag och husse skönt ett tag till :-)

Husse lämnade mig en stund mitt på dagen för han skulle luncha med matte. 
När husse kom hem åkte vi till Bergs socken för att kolla bilen. På hemvägen stannade vi vid Ekängen och lattjade lite med en fotboll som vi hittade. Tyvärr kom det en och hämtade bollen sen...

Husse gjorde en ny leksak till mig. Han knöt ihop en gamma skjorta som jag kan bära på. Det var en höjdare!!



När matte kom hem åkte vi till Slaggen för när jag och husse var där på dagen så var det en otäck traktor där. Då ställde jag mig vid bilen och ville åka hem igen!
När vi kom dit på kvällen var det tyst och lugnt. Det var bara några fula kanadagäss där som jag retade mig lite på. Jag var lite rädd för dem, men de hade lagt några goda högar på stranden som jag smaskade i mig :-)

Jag tog ett litet dopp också. Premiärbad för mig, men jag gick inte i så långt, det är ju så kallt än. Jag nöjde mig med att bada benen :-)

När vi kom hem sköljde matte av mina tassar i handfatet. Då blev vattnet alldeles svart av sand och annat bös som husse säger.

En kvällspromenad med matte och ett vitt ben av husse (som Anna och Anders gav mig i lördags) gjorde den här dagens avslutning perfekt :-)

Over and out / Pippi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0