Måndag

Så var det slut på både sol och att matte var hemma hela dagen. I dag regnade det så mycket ibland så att jag inte ens ville gå ut.
Jag och husse har tagit det väldigt lugnt i dag. Vi är lite trötta efter helgens bravader.



Promenader och bus på tomten har varit det enda som vi har sysselsatt oss med.
När matte kom hem gick vi en sväng i skogen. Blåbärsris kan vara otroligt intressant när man är på det humöret :-)

Matte och jag skulle titta lite på TV inne i vardagsrummet tänkte hon men jag var mer intresserad av att titta på fiskarna och äta myrorna som sprang omkring på golvet. De var roliga de små rackarna.
Matte sa åt husse att ringa Anticimex i morgon. Tänk att hon alltid ska ta bort alla roliga grejer.

När matte lagade mat idag så ville jag gärna smaka. Det fick jag inte :-( fast jag stod och såg så söt ut vid spisen. 
När matte och husse skulle äta fick jag nåt eget smaskigt. Ett riktigt ben från en ko!
Hade jag vetat att kor var så smaskiga så hade jag smakat lite på ett ben redan i går när det kryllade av kor i alla möjliga storlekar :-)



Husse och jag har tränat lite i kväll inför morgondagens kurs. Matte säger att vi måste komma på en bra strategi så att jag inte beter mig som en duracellkanin i morgon också. 
Jaja, försök ni. Jag gör ändå som jag vill :-D

Over and out / Pippi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0