Lördag

I dag sov vi ut ordentligt. När vi vaknade så fick jag och matte ut och kissade sen var det full fart :-)
Farmor och jag busade så till slut var jag så trött så att det blev en liten tupplur i soffan.



Hemma får jag inte ens komma in i samma rum som soffan är i än. Matte är rädd att jag ska kissa på mattan...
Hemma hos farmor är det annorlunda, där får jag göra precis som jag vill :-)
Det bästa är att jag kan hoppa upp i mattes och husses sängar. De är så låga så det märks knappat att jag hoppar upp. Fast jag tröttnar ju ganska fort på att sova där. Det blir alldeles för varmt. Då hoppar jag ner och lägger mig på min fäll istället.

När jag vilat klart så läste jag tidningen. Jag fick låna farmors Vårdfacket. De hade ett mycket trevligare papper än vanliga dagstidningar tycker farmor. Jag håller med :-)



Sen var det dags att göra sig fin för Annas kalas.
På vägen dit åkte vi och köpte ett nytt koppel och halsband till mig. Det var riktigt tufft svart läder :-) 
Det är mycket skönare att ha på sig jämfört med det valpkoppel jag haft mest. Det bara fastnar i pälsen när de ska knäppa fast det runt min hals.

Kalaset hos Anna var riktigt kul!
Jag fick ett smaskigt ben av matte så att jag också skulle ha något gott att smaska på.



Jag fick busa en hel del också. Jag och Annas pappa Mats busade med en rolig handduk.  Jag tror att vi hade lika kul båda två.



Sedan busade jag med en pojke som heter Anton. Vi hade jättekul!!!



Vi hittade en fotboll i buskarna som vi lekte med. Sedan kom Sofia och då lekte vi alla tre.

När kalaset var slut åkte vi ner till Sanden och gick och tittade på kanadagässen och deras ungar. Jag studerade deras lämningar (bajs) ganska noga också. Den här gången åt jag dock inget till mattes stora glädje :-)



Vi åkte hem till farmor och hade en skön kväll med Amanda och Sofia som också sov över hos farmor.

Over and out / Pippi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0