Fredag

I dag var det lite konstigt att vakna och inte vara hemma. Farmor har en lite läskig trappa från tvättstugan ner till pannrummet också. Man måste alltid kolla läget innan man går upp för den. Nu kanske ni tror att det är en lång och hög trappa men det är det inte den är bara på två steg men lite läskig i alla fall. Man ser ju inte riktigt vad som finns under den. Det kan ju gömma sig vad som helst där ju.

Efter frukost och  bus med farmor så var det dags...


Jag såg bedjande på husse men nix. Han var stenhård. Skulle vi på kalas så var det bara att hoppa i badet och gilla läget. Jag ville ju inte stanna ensam hemma så det fick väl gå. Jag försökte förkorta pinan genom att sjunga lite. Det fungerade inte...


Det var inte ett dugg bättre att bada badkar än att duscha i kabin kan jag tala om. Usch och fy!
Husse fick sig allt en dusch han också! Rätt åt honom :-)



Sen var det lite trevligare att bli torkad. Då kan man ju ligga och mysa lite i alla fall.



Visst är jag söt. Husse tycker at jag börjar likna en stor portis.



Jag erkänner det inte högt men det var riktigt mysigt att bli borstad och torkad, i alla fall på översidan.
Ljudet från fönen har jag börjat vänja mig vid men jag skulle inte ha något emot om matte köpte en som var liiiite tystare :-)

Kalaset började klockan halv sju och vi åkte dit men jag fick stanna i bilen och sova först. De skulle väl smaska i sig en massa mat som inte passade små valpar förstås. Husse gav mig ett smaskigt ben så jag klagade inte.

Alla barnen kom och lekte med mig efter maten och vi var ute och promenerade. Det var många nya dofter i de krokarna :-)
När jag fick komma in så visade jag och matte våra tricks för alla kalasgästerna. Speciellt en var imponerad at vårt specialtrick. Det kan bero på att han har jobbat på ICA i många år :-D

På natten så gick vi hela vägen hem till farmor och jag var så trött när vi kom hem så att jag somnade gott och sov hela natten.

Over and out / Pippi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0