Torsdag

Husse säger att jag har varit så duktig idag. Jag har vare sig kissat eller bajasat inne. 
Matte var också nöjd när jag klockan två i natt satte mig ner direkt och kissade så att vi kunde krypa ner i våra varma sängar igen efter en minut. Hon blev så glad så jag var lika snabb klockan halv sex också, eller om jag ska vara riktigt ärlig så längtade jag väl tillbaka ner i sängen den gången med...



På dan var jag och husse ute och åkte bil. Det är riktigt mysigt att ligga på min fäll och åka runt. Det trodde jag inte första gången jag hörde husse starta bilen.

När matte kom hem var vi ute och busade i snön. DET är kul. Matte säger att jag är så söt när jag skuttar fram med flaxande öron.


På kvällen när jag och matte skulle gå ut en sväng så hälsade vi på hos grannarna. Matte säger att jag måste lära känna alla som bor i grannhuset och jag är ju inte den rädda typen så jag följde så klart med.

Vet ni, det bodde ett djur där som är i min storlek. Lika fint svart och vit som jag, men han verkade inte riktigt veta hur man leker. 
Matte sa att Sambo som han heter är katt. Jag tror att jag gillar katter,  i alla fall om de är som Sambo :-) 

Han hade väldigt god mat också. Sen ville matte gå hem, men jag ville stanna kvar. Det var ju jättekul att träffa en ny kompis. Matte bar hem mig, men så fort hon släppte ner mig på marken så sprang jag tillbaka. Man vill väl umgås med sina nya vänner.

Nu vet jag i alla fall åt vilket håll jag och husse ska gå på dagarna när vi är ute och spatserar.

Over and out / Pippi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0