Tisdag

I dag har det hänt så mycket så jag vet inte vad jag ska börja med att berätta.

 

Först så åkte matte och jobbade och jag och husse hade lite maktkamp som vanligt. 

Sen när matte kom hem så åkte vi jättelångt bort med bilen. Jag somnade ganska fort för det var riktigt mysigt att ligga på min goa bilfäll i solen och sova.

Sen när vi kom fram så körde husse in bilen i ett hus. Där inne så bankade de och slog på både husses och Jonnys bil. Jonny var en som vi träffade där, hans fru jobbar visst ihop med husse när han behagar gå till jobbet.

 

Sen sa farbrorn där att jag var en sååå söt hund, det sa alla som kom förbi faktiskt… och så sa han att husses bil var helt felfri så då fick vi åka därifrån. Husse tyckte att jag var en bra kompis att ha med när de ska banka på bilen. Det skulle han komma ihåg till nästa gång sa han. Speciellt när han ska dit med mattes bil, vad han nu menar med det...

 

Sen åkte vi hem och åt.

När jag och matte gick ut efter maten så träffade vi en jättesnäll hund som heter Sami.

Han var en fantastisk hund.

Han hade han flyttat till Sverige från Prag. Redan i Prag hade han gått i skola och det gjorde han här i Sverige också, så nu är han utbildad ledarhund. Det är inte många som har hundkompisar som gått i skolor både här och utomlands!

Det var nog därför han är så snäll. Jag vill gärna leka med honom fler gånger.

Hans husse åkte på en stol liksom. Den hoppade jag upp och satte mig på och skällde på Sami tills han blev rädd :-D Man ska sätta de där stora hundarna på plats så att de inte tror att de är bäst bara för att de är störst.

 

Sen åkte vi och hälsade på mamma och brorsan. Han ska flytta i morgon så jag passade på att hälsa på honom idag.

 

Vi hade så kul så man tror nästan inte att det är sant. Vad vi busade och jagade varann i två timmar.

Mamma och Poppe busade också med oss.

Så här kul har jag inte haft på länge! Jag var så glad så att jag kissade på golvet flera gånger :-) 

Min första matte Anna sa att vi måste komma dit och hälsa på igen nästa vecka. Det gör jag gärna!!!

 

Innan jag åkte hem så fick jag fina pippilottor i håret av Anna. Så jag är sötaste tjejen på gatan ikväll, det ni!

 

Over and out / Pippi

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0