Valpskolan

Idag var det dags för andra lektionen i valpskolan.
Det var svårt...
Kanske inte själva övningen, men allt tålamod som en liten valp måste ha för att klara skolgången.

Först var det teori för alla hussar och mattar. Då skulle man ligga fint och vänta. Hur lätt är det när det när man är i ett litet rum fullt av intressanta valpar och människor *suck*.
Dessutom satt matte på två stora säckar med mat. När jag inte fick leka med de andra hundarna så försökte jag gnaga lite på matpåsana, det fick man inte heller.
Inte fick man smaka på de stora tjurmusklerna som stod i en hink heller. Hur stora och hur många frestelser ska man behöva utstå på en och samma kväll?

Efter en halvtimme fick vi äntligen gå ut. Då gick vi ner till Äppelparken för mer praktiska övningar. 
I dag var det följa matte eller husse när man går i koppel. När det var min tur (näst sist) så hade jag tumlat runt och både hunnit bita sönder husses och mattes kläder. De försökte tappert att försöka lugna ner mig men jag var som en duracellkanin sa matte.
Jag och husse skulle försöka oss på övningen , det blev katastrof!!!

Jag var så uppe i varv att jag omöjligt kunde koncentrera mig på husse. Jag bet honom i armarna och hoppade som en tok. Gå i koppel hade väl inte jag tid eller lust med alls.
Vår fröken i valpskolan skulle visa husse hur han skulle göra. 
HA!
Som om jag kunde koncentrera mig bättre på henne? Jag bet henne i armarna också! Jag vill faktiskt inte vara stilla så länge och sen tror de att jag ska samarbeta. Sällan!

Nästa gång får de hitta på nåt annat om jag ska vara med, så det så!!!

Väl tillbaka i kurslokalen var det dags för lek igen.

Jag fick leka med en liten kille som inte gillade mig alls. Han satte sig under en stol långt in i hörnet och bara morrade åt mig. 
Tråkmåns.
Jag försökte på alla sätt att få fart i honom, vilket var helt lönlöst. Inte kom han fram inte.

Jag försökte leka lite med schäfertikarna istället, men de tjejerna är lite för stora för mig, men lite nosade vi allt :-)



Här är jag, Donna och Geisha.

Väl hemma var det lite mat, lite kiss och sen sov jag gott :-)

Over and out / Pippi


Kommentarer
Postat av: Åsa Carlson med familj.

Håller med. Det märks att Pippi och Levis är syskon och det är jättekul:)att läsa om era äventyr på bloggen.Som du skrev i bilddagboken så arbetar vi liksom med samma saker och syskonparet kommer in i samma faser samtidigt. Så det är skönt att känna att det finns fler som jobbar hårt med det man själv svär ve och förbannelse över...

2009-04-30 @ 08:27:18
Postat av: Helena

Ja, lite stöd i kampen behövs när tålamodet börjar tryta för matte och husse.

2009-04-30 @ 09:04:16
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0