Söndag

Dagen startade klockan åtta när det var dags för en morgonkissning på baksidan. Vi gick ut allihopa. Sen tyckte matte och husse att man kunde sova lite till. Det tyckte inte jag.
Husse och jag gick upp, jag först upp för trappen och sen vek jag direkt av till vänster ut på parketten och la en fin hög!
Husse uppskattade inte det precis :-)

Matte passade på att slumra lite extra hon.

Jag och husse fick roa oss på egen hand med morgonbus och promenad. Jag busade lite med min älskade skjorta, den är go den :-) Man kan göra allt med den. Bita i den, krama den, kampa med den och bara slicka på den om man inte orkar annat :-)







När matte vaknade gick vi ut allihop i skogen. Det är kul!
Matte plockade årets första vitsippor, jag var med och försökte smaka men husse tyckte att vi kunde gå åt ett annat håll :-)

Jag slapp duscha idag, men jag kom inte undan helt, för i dag var det visst tassarna som skulle friseras. Matte tyckte att det var för mycket päls mellan trampdynorna, så jag blev rakad  under tassarna. 
Det var inte kul! Inte för att det gjorde ont eller så, men ändå...  Hur mycket ska en liten söt hund behöva stå ut med egentligen???

På kvällen skulle det grillas igen. Matte och husse är ju helt galna! Är det verkligen bra att äta grillad mat varenda dag? 
Husse bara fnyser om nån skulle komma på idén att klaga. Han älskar att sommaren är här och att man kan grilla varenda dag om man vill :-)

Det blev ingen utställningsträning idag. De stora hundarna var på utställning i helgen så då blev det inget. Trist, men nästa vecka, då du Annie. Då har jag tränat på både det ena och det andra. Hoppas att du tycker jag har blivit lite duktigare sen sist :-)



Over and out / Pippi
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, du Pippi. Nu är det så här. Jag tyckte att du var otroligt duktig förra gången, hur ska det nu inte vara denna gång. Jag ser fram mot att träffa dej på Söndag och se dina framsteg.

Jag håller med din matte och husse, grillat är fantastiskt gott. Synd att du är en hund! Våra hundar i min flock, får inte heller smaka av livets goda. Dom försöker varje gång att få en smakbit, men icke. Försöka duger.

Vi ses. Kram så länge. Annie L.

2009-04-26 @ 23:05:50
Postat av: Pippi

Jag ska träna varenda dag Annie :-) Matte har köpt en sån repboll som du har så att jag ska få lära mig gilla den också.

Egentligen ska jag väl inte gnälla för jag fick ju både märgben och tuggpinne i helgen :-)



Kram Pippi

2009-04-27 @ 07:22:52
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0