Påskafton

Jag sov gott hela natten och vi klev upp allihop klockan halv åtta. 
Då sov farmor fortfarande så hon blev Äggskäppa :-)
Hon erkände aldrig det, hon sa att hon duschade, men vi hörde då inte ett knyst från toaletten.
Vi gick in till oss och gosade lite för att inte väcka henne, men sen var det full fart :-)

Det kom en faslig massa folk hem till farmor.
Först var det husses storebror och hans flock. Av husses gudson Johan och hans goa sambo Jenha fick jag en massa fina presenter.
En tovutredare, ett gott ben, tuggpinnar, en hel påse hundgodis och det bästa av allt: en torkad lunga, mums!
Husses lillebrors flock kom också. I den flocken finns Sofia. Hon och jag blev riktigt goa kompisar. Vi var ute och gick och sen lekte vi massor :-)



Jag var en mycket lydig och snäll hund hela kvällen så att alla skulle få ett gott första intryck :-)
Nu vill nog alla träffa mig flera gånger.

På kvällen var grannflocken ute och fyrade av raketer. Jag var väldigt nyfiken. De tänkte sluta när de såg mig, men jag och matte ville ju se de fina färgerna från raketerna ju, så matte fick säga åt dem att det var ok att fortsätta smälla :-)
Man är väl ingen fegis heller !
Jag sov väldigt gott efter den här innehållsrika dagen.

Over and out / Pippi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0