Söndag

Långa sovmornar verkar vara det som gäller hemma hos farmor.

Efter en kort morgonpromenad med matte så gosade jag med Amanda. Sofia och farmor hade åkt tidigt till Klassbollen i Vargön.
Vi hade det riktigt mysigt. Jag myste med matte också.



Jag och matte gick ut för att kissa lite på baksidan av farmors hus. Då kom grannen och frågade om jag var en portugisisk vattenhund.
Jajemän sa matte. 
Då talade han om att de också hade en liten en på nio veckor. Jag och matte fick komma och hälsa på lilla Cilla som vi tror att hon hette. Hon var jättesöt!!!
Jag försökte nog busa lite för mycket först så hon blev lite rädd. Matte sa åt mig att vara försiktig eftersom hon bara är en liten bebis än. Cilla hade bara bott där i två dagar. Hon kom från Madlands kennel i Skara.
Matte och Cillas matte pratade mycket om hur vi portisar är och speciellt hur jag har betett mig hittills :-)

Jag passade på att visa Cillas husse vilka konster jag lärt mig. Jag har aldrig rullat runt så fint innan sa matte. Vi hade jättekul.

Cillas husse var en riktig luring han :-)
När grannen kom och tittade över häcken så lyfte han upp mig och visade grannen sen sa han:
-Titta vad stor hon blivit under natten.
Grannen såg riktigt chockad ut, hihihi

Matte hade förstås glömt kameran hemma så några bilder på den söta valpen har vi inte.

Efter frukost och bus så kom Sofia hem. Då passade vi på att fika ute i det vackra vädret.



Det var dags att åka hem men först så tog jag farväl av farmor och Sofia och sen lekte jag blomsterprinsessa :-)







Visst matchar jag bra mot de lila blommorna :-)

Det var en skön hemfärd. Jag sov längsta biten.



Jag sover så gott i min bur i bilen.

Det var dags för kisspaus i Laxå som vanligt.



Där blåste det fortfarande...



Sen åkte vi vidare och jag fick ett nytt smaskigt ben att gnaga på. Toppen!!!

Vi åkte hem till Snobben och hans flock på vägen hem.
Då blev Snobben så här glad.



Jag lekte lite blomsterprinsessa där också :-)



Vi åkte hem efter en stund.
Åh vad skönt det är att komma hem.
Borta bra men hemma bäst!

Over and out / Pippi

Kommentarer
Postat av: Bellas matte

Hur har ni tränat rulla runt? Bella borde nog tränas mycket mera :/

2009-05-18 @ 06:57:38
Postat av: Anonym

Hej Bellas matte!

Jag lockade henne med godis när hon redan låg ned. Jag sa rulla runt och visade en ring med handen. Det var väldigt svårt för mig att få henne att förstå.

Sen köpte jag torkad lever på valpkursen. Det gjorde susen. Hon gjorde nästan vad som helst för att få smaka och i samma veva kom hon på hur jag ville att hon skulle göra.



Man måste inte träna men vi tycker att det är ett kul sätt att aktivera Pippi på, för aktiviteter det kräver hon ju :-)



Hälsningar Helena

2009-05-18 @ 22:14:23
Postat av: Bellas matte

Hej!

Jag håller också med att det är väldigt svårt att visa hur man vill att hunden skall göra. Till exempel det att gå i koppel är ganska svårt för Bella, och hon drar genast då hon ser en hund, människa, bil, eller cykel. Vad har ni för planer med Pippi då hon blir äldre, ingår utställningar och sådant? Jag har nog tänkt på utställningar, men min mamma tycker det låter för jobbigt så kanske det bara blir agility eller något.

Hälsningar, Matilda

2009-05-19 @ 12:21:24
Postat av: Pippi

Pippi ska på sin första utställning nästa helg. Vad vi ska träna sedan vet vi inte än men något blir det nog. Vi kommer nog att gå en lydnadskurs i alla fall.



Hälsningar Helena

2009-05-19 @ 21:47:03
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0