Onsdag

I dag var det trist och tråkigt väder. Promenader och kloklippning och det vanliga buset stod på agendan.
Matte läste i Levis blogg att han tappat två framtänder, så då blev det skärskådning av min mun också förstås.

Hon hittade en jättelös tand där en annan är på väg under. Då började hon larva sig och sjunga för mig.
-"Min tand är lös, ja min tand är lös
och när jag tappat den blir jag en tandlös tös"

Fånigt...

Jag glodde på henne lite under lugg och undrade vad hon höll på med egentligen.



De har ju inte märkt att jag tappat tänder innan, varför bryr de sig nu???

Innan den här dagen var slut hade jag tappat den lösa på bilden och två andra i underkäken.

Matte gav mig ett grönt tandben att gnaga på som kvällsgott. Det är nog inte så dumt att tappa tänder i alla fall :-)
Får jag gröna tandben för varje tappad tand så får hon gärna sjunga hur mycket hon vill!

Det viskas om kvällsbad här, bäst man går och gömmer sig...

Over and out / Pippi

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vilken fin hund ni har.Har Pippi tappat någon tand ännu?

Vad ska Pippi träna nästa gång?



Hälsningar Mattias från Ludvika

2009-05-07 @ 10:32:29
Postat av: Helena och Urban

Hej Mattias!



Pippi tackar för att du tycker hon är fin. Vi tycker att hon är den finaste av alla hundar :-)



I går såg vi att Pippi hade tappat tre tänder men vi tror att vi kanske har missat några som hon har tappat förut för det ser ut som om det är fler nya tänder som håller på att växa upp.



Vi tränar med Pippi för att hon ska lära sig gå fint i kopplet. Det är jättesvårt!

Sen tränar vi på att hon ska lära sig rulla runt. Det är också svårt. Jag tror att det är svårast för oss människor att visa henne hur vi vill att hon ska göra.



Tack för att du skriver i Pippis blogg. Vi blir otroligt glada när nån gör det.

Vi hoppas att du fortsätter läsa Mattias.



Hälsningar Pippi, Helena och Urban

2009-05-07 @ 17:17:30
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/
Postat av: Mamma Zelda

Hejsan min stora tjej

Nu börjar du visst bli stor tappar tänder.

Och har skoj,du skall veta att mamma håller koll på dig här ;-)

Kram Mamma Zelda

2009-05-08 @ 15:15:58
URL: http://www.hatvaos.se
Postat av: Pippi

Hej mamma!



Jag vet ju att du håller koll på mig. Vi kanske träffas i morgon när jag ska på utställningsträning.



Kram Pippi

2009-05-09 @ 13:48:45
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0