Betessläpp och träning

I dag var det ingen sovmorgon inte. Det var betessläpp på Gärdshammar och dit åkte vi för att kolla på de glada korna så klart. 
Vi hade sån tur att vi träffade på Jonas det första vi gjorde :-)



Det var skönt att få träffa nån man känner bland alla tillresta människor.
Det kryllade verkligen av folk på ladugårdsbacken.

Vi tittade på kalvarna också. De verkade mer intresserade av mig än vad jag var av dem faktiskt.

 

De var i alla fall riktigt söta :-)

Vi var in i ladugården också och tittade på korna.



De var stora och lite läskiga. Kotungor är verkligen långa!!!

Människorna bjöds på kanelbulle och mjölk. Hundar fick inget...



Det var Eva och Ronie som delade ut bullar och mjölk.


Till slut var det dags för korna att äntligen få komma ut på sommarbete. De var så glada så att de hoppade och skuttade.
De verkade lite fundersamma över alla människor som stod och stirrade på dem, så de stirrade tillbaka :-) De kanske funderade på om de också var kobenta :-)



Ni ser ju hur mycket folk det var...

På eftermiddagen var det dags för utställningsträning med Annie igen. Jättekul var det :-) Jag fick så mycket beröm av både henne och Anna :-)
Det enda som jag hade lite problem med var passivitetsträning. Annie sa att vi kom knappt till P ens en gång :-) det är inte lätt när man har så mycket spring i bena som jag har.



Här är vi alla hundar, sen fick jag gå med de små.
Ser ni hur fint jag går?



Väl hemma fick vi besök av mattes kusin Sofia och hennes flock Richard, Edvin och Seth. Lilla Seth sov men de andra busade jag med. Jag visade upp mina konster också. De tyckte att jag var så söt och duktig :-)

Resten av kvällen har jag mest softat efter en lång och innehållsrik helg.

Over and out / Pippi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0