Träningsdag!

I morse slaggade vi länge allihop. Tur att man har hamnat i en flock som fattar att det är skönt att få sova ut på morron :-)

Matte och jag var ut på en långpromenad på förmiddagen. Vi träffade mattes kompis Vanja. Hon var jättesnäll och bjöd på godis:-) När vi tillslut kom hem trodde husse nästan att vi gått vilse eftersom vi var borta så länge. Som om Ramnäs skulle vara så stort så att man kunde gå vilse hahahahahahahaha.

Efter lunch var det dags. Helt oväntat skulle hela flocken gå ner i källaren. Jag tänkte att det kanske var dags för en liten eftermiddagslur. Ack så fel man kan ha... *suck*

Jag som till och med gick in i badrummet frivilligt helt ovetandes om vad som komma skulle.
DUSCHNING stod viss på schemat idag. 

Varför hade inte nån informerat mig om det??? Jag bara undrar!!!

Jag försökte som vanligt att gnälla lite för att slippa, men den gubben gick de inte på den här gången heller.
För att vara lite extra djävliga så stod både schampo och balsam på schemat. Attans vilken otur. Dubbelt så lång tid i duschen alltså.
Så nu doftar man både citron och ocean breeze...larvigt!



Matte sa att vattnet var helt svart så det var verkligen en nödvändig dusch. Säger hon ja.
Hundar mår bra av lite jox i pälsen så det så!



Sen skulle man torkas också. Jag försökte torka mig själv i soffan. Jag har aldrig kommit in till den förut, men jag pep upp för trappen och upp i soffan innan matte hann säga flasklock :-) 
Tyvärr fick man ju inte vara kvar där så då blev det ju både handduk och den där satans hårfönen. Den måste nån ha uppfunnit bara för att plåga små hundar med. 
Usch!!!

Till slut var man ju torr i alla fall. Då var det dags för en liten tur i bilen.
Det var visst dags för premiären på utställningsträningen.

Det var jättekul!

Det var en jättesnäll människa som heter Annie som jag fick träna med. Hon bjöd på mumsiga köttbullar så jag sprang så fint jag kunde bredvid henne så länge jag orkade. Jag tittade på henne hela tiden för att hålla koll så att hon inte käkade upp köttbullarna själv :-)
Sen ville hon att jag skulle stå fint också.
Jag försökte, men man blir ju lätt trött, så jag råkade nog sätta mig ner både en och två gånger :-/

Det verkade som om jag fick godkänt  i alla fall. Det var ju ändå första gången :-)

Matte och husse var väldigt imponerade över att jag skötte mig så bra. Husse bjöd mig till och med på en skinkrulle när vi sent om sider kom hem igen.

Det tog nämligen ganska lång tid innan vi kom hem igen. Vi hälsade på Jonas, Veronika och Ronie på hemvägen. Där fanns det mycket nytt att sniffa på. Det var så mycket så jag hann faktiskt inte leka så mycket med Jonas som jag brukar. 
Dom hade jättespännande träbitar som man kunde gnaga på. Lite god bark hittade jag också. Det var smaskens :-)

Sen lekte jag bakom deras soffa. Det var också jättekul. Det enda som var lite farligt var väl den där råttfällan som jag försökte leka med. Som tur var missade jag den precis när den smällde igen.

Nu har jag kissat några gånger - både ute och inne till husses stora glädje :-)



Sen avslutade jag kvällen med mitt nya nöje, valpfnatt de luxe. Då far jag fram och tillbaka i köket med en sväng in i datarummet skällandes och grymtandes i full fart. Det är bara turen som gör att jag inte längre kör in huvudet i väggen :-D
Jag brukar kräla och skälla lite under nån möbel också. I dag var det köksskänken .-)

Sen dricker jag en halvliter vatten eller så och sen kastar jag mig ner på golvet vid mattes fötter för nu är det dags för frökens skönhetssömn!
Natti natti

Over and out / Pippi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0