Onsdag

I dag har husse försökt träna lite i koppel men jag har ingen lust alls! Han ger nog upp snart bara jag håller ut ett tag till :-)

Bara för att retas med honom så gick jag mycket bättre med matte när hon kom hem *fniss*
Jag grävde några snygga gropar i dag också, husse och matte verkade inte alls lika imponerade som jag tyckte att de borde vara. De lär sig nog uppskatta dem med tiden.

Vi var hem till Jonas, Veronika och Ronie och hälsade på i kväll. Där var det kul!
Jag och Jonas rusade omkring i trädgården och jag for ut som ett jehu på åkern för där fanns det godis (= bajs) överallt :-)

Jag passade på att få lite valpfnatt där också. Det är bäst att passa på när det finns stora ytor att röra sig på :-)
Jag smakade lite på deras fina scillor som växer vilt i gräsmattan också. Mums!

De hade krattat mossa i sin gräsmatta och lagt i långa fina rader. Där var det mysigt att bara ligga eller gräva ner sig i mosshögarna. Det är väl inte för inte som matte kallar mig för lilla Mossan :-)

Till slut var det dags att åka hem. Väl hemma såg jag ut som en smutsgris sa husse. Det blev raka vägen ner i duschen. Där blev det storrengöring. 
Usch och fy!
Jag sjöng fint för dem, men de brydde sig inte alls om min klagosång :-/

Efter duschen skulle jag gå ut och kissa lite. Då låg de här bestarna vid trappen och uppvaktade varann:



Otäckingar är vad de är!

Sen var det såklart föning och borstning. BLÄ!
Jag gör mig så liten som möjligt, men de lyckas alltid lura mig så att de kommer åt på magen i alla fall. Lite varmt och skönt var det kanske, men det tänker jag inte erkänna!!

Nu ska jag sova gott här i min lilla bädd som jag vuxit ur för länge sen. Matte säger att det inte alls är synd om mig att jag får ligga i den eftersom jag har kissat på både den beiga och den rosa tassfilten OCH käkat upp stora bädden...
Så det är väl bara att kura ihop sig och gilla läget .



Over and out / Pippi



Kommentarer
Postat av: Åsa Carlson med familj.

Mossa är något underbart tydligen! Att böka och dra i mossa är bland det bästa som finns tycker Levis. Om det inte kommer ett löv flygande förstås, för då släpper han snabbt mossan och flyger iväg för att fånga lövet i virvlarna i luften. Flygande löv är bara SÅÅÅ kul.:-)

2009-04-30 @ 08:31:55
Postat av: Helena

Löv ligger nog före mossa i Pippis värld också :-) De är liksom i en klass för sig.

2009-04-30 @ 09:01:53
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0