Mångås

I dag blev husse Mångås :-)
Han kommer nog att bli det mesta tror jag.

Vi hade en händelserik morgon. Jag hann både kissa och bajsa inne före klockan 11. Sen när vi gick ut så hittade jag en död fågel. Jag drog som en avlöning, tre tomter bort och vägrade gå hem :-)
Husse var lite desperat men jag struntade blankt i honom.
Till slut så fick han tag i mig och efter en lång stund släppte jag fågeln. Han undrade om det var jag eller nån annan som ätit upp en stor bit. Jag teg som muren :-)

Vi tittade på levande fåglar genom fönstret istället



När matte kom hem gav hon mig mat i en konstig skål... Jag fick ju knappt plats med nosen ju.



Är det meningen att det ska vara så svårt att få i sig lite mat matte???



Jag föredrar nog min vanliga skål i alla fall.
Men det var smaskens med fil till efterrätt :-)



Vad gör man inte för lite smaskig mat?

Vi fick fint främmande också. Moster kom och hälsade på för att se hur mycket jag växt. Jag visade henne alla mina tricks. Det gillade hon, men inte att jag hoppade och bet...
Matte säger att jag måste uppföra mig bättre annars vill ingen hälsa på oss till slut. Det vore ju trist. Jag får fundera på att vara lite snällare då... :-)


Over and out / Pippi


Kommentarer
Postat av: Åsa Carlson med familj.

Det gäller att ha tålamod ibland.Eller rätt ofta faktiskt. Kan var svårt.Men när våra små vovvar hittar något som är mer intressant än vi är det som om de glömt allt vad inkallning och "lydnad" är... Och visst blir man orolig när de äter på ngt man inte vet vad det är.(eller ibland vet vad det är!:-)Ha en bra dag. Åsa

2009-04-07 @ 09:08:05
Postat av: Pippi

Jag har inte mått så bra i magen idag. Det blev lite torrt foder och fil för att få magen i balans igen

:-)

2009-04-07 @ 16:37:18
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0