Lördag

Matte smet i väg i morse och vi andra fick inte följa med. Hon sa att hon måste kolla hur en hundutställning går till innan jag ska åka på en sån första gången. Hon tog med sig den där busiga Janike också, hade det inte varit bättre om vi stannat här och busat istället???

Jag och husse passade i alla fall på att vara ute i solen hela dagen. Det var så varmt och skönt.  Vi var bland annat ner till Annehillsparken och kollade om brasan skulle bli stor i år. Det var ganska mycket ris redan, men lite utspritt :-)

När matte till sist kom hem hade hon många kassar med sig.

Jag fick många nya saker:

Ny rosa fäll till min liggplats
Ny matskål till stugan
Fästingplockare (om jag träffar Snobben igen)
En fånig röd hårrosett
En kastboll
Tuggpinnar, 100 stycken !!!
Tre tuggpinnar i olika färg
Ett torkat knä !! men det får jag visst inte smaka på än
Gratisprover på mat
Märgben med mumsig fyllning
Ett jättefint rött halsband

Halsbandet var det bästa av det som kommer att finnas kvar. Nu kan husse äntligen sätta på mig halsbandet utan att luggas eller strypa mig :-)

 




Mjukt och skönt var det också :-)

Annars var märgbenet bäst. Det hade en god fyllning som jag smaskade i mig så fort jag kunde. 


Den där fåniga hårgrejen syns också på kortet...

Det skulle grillas igen här, och inte fick man smaka i dag heller...
Tänk att det ska vara så svårt att ge en liten hund en smakbit nån gång...

Jag hade lite svårt att somna på min nya fäll. den var ju så god att bita i :-)

Over and out /  Pippi






Kommentarer
Postat av: Bella

Här får man nog smaka när det grillas :) När ingen annan ser på i alla fall.

2009-04-26 @ 14:16:53
Postat av: Pippi

Du har tur du Bella. Här är det bara hundmat och eventuellt en bit rå potatis som man kan snika till sig :-)

2009-04-26 @ 21:27:38
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0