Lååång fredag

Ojojoj vllken helg det har varit.

På långfredagens eftermiddag åkte vi till husses mamma, alltså min farmor.
Det var jättelångt att åka i bilen, men jag sov nästan hela vägen tills vi stannade första gången i Laxå. 
Där både uträttade vi behov och tog en matrast.



Vi åkte lite längre in i Laxå och där skulle husse och matte äta.
Då kom det en stilig portiskille på fem månader och hälsade på mig.




Både han och hans familj var såå snälla. Han var en riktig snygging. Väldigt lik mig ;-)
Honom skulle man kunna tänka sig som pappa till mina valpar ;-)
Ser ni hur lika Obamas hund vi två är. Ni förstår vilka valpar vi skulle kunna få. Alla skulle vilja ha dem som medlemmar i sin flock :-)


Vi fortsatte åka och nästa kisspaus var vid Medeltidens värld i Götene. Där blev matte och husse lite oroliga, för det gick jättebra för små valpar att bara kliva in mellan staketet, men för människor var det stängt.

Husse passade på att kissa och DET var intressant att sniffa på. Hemma får man ju aldrig chansen, för han kissar ju alltid i den där vita porslinsstolen.



 Vi fortsatte och tillslut var vi framme. Det var jättespännande att komma in i ett nytt hus och sniffa. Det var såklart spännande att träffa farmor också. Vi kom jättebra överens och hon blev inte alls arg fast jag började med att kissa på hennes nytvättade matta :-)
Hon gillade skarpt när jag slickade henne i ansiktet, det syns ju :-)



Jag spanade runt lite och hittade tydligen lite mer än vad som var meningen.
Jag hittade nämligen mitt påskägg. Vi skulle leta efter dem på påskafton fick jag veta sen :-/
Farmor bara skrattade som tur var så jag fick äta upp min morot som fanns i ägget på en gång. Vi lekte med den fina repknuten som också fanns i ägget.
När det var dags att sova så märke jag inte någon skillnad mot hemma, för det såg precis ut som vanligt på min sovplats.

Over and out / Pippi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0