Fetluns

Som sagt...husse klev upp sist i dag ocskå och förärade därmed namnet Fetluns :-)

Själv har jag varit lite lös i magen efter gårdagens fågelmums. Det fick bli torrt foder och filmjölk i dag.

Morfar var här i dag igen och hjälpte matte med bromsarna. Jag var ute i solen och hade det bra.

På källen åkte vi hem till Anna och Valle.  Jag blir lika glad varenda gång jag ser dem! Men om jag bara hade anat vad som komma skulle...huuu.

Hon rakade min nos!!! Det var inte alls kul. Jag försökte slingra mig och gny och gnälla men utan resultat. Jag fick en kortpälsad nos. 
Matte säger att jag blev så fin. Ska hon säga som slipper bli rakad i ansiktet. Jag tycker mer jag ser ut som en pudel! Matte säger att om en vecka kommer jag vara som finast, för det har Anna talat om.
Själv föredrar jag orakat. 

Kolla själv före:



och efter:



en annan vinkel:



Dags för en omröstning tycker jag!
Är jag snyggare före eller efter? Skriv vad du tycker i kommentarerna.

Jag lekte så klart med mamma, Poppe och Lyckra. Det är jättekul!!
Nu somnar jag nog ovaggad i kväll :-)

Over and out / Pippi

Kommentarer
Postat av: Russell

Du är alltid lika fin! Jag har också blivit rakad och ingen hade kunnat ana att jag hade så spetsig nos. Ska nog inte klippa lika kort nästa gång. Vi fick klippa bort lite på huvudet också för att det skulle passa ihop bättre.

2009-04-07 @ 22:39:50
Postat av: Håtvåos Tiger

Jag tycker att du är sötare efter. Annars vet jag vad man brukar få heta med långhårig nos jo jag får höra att jag ser ut som en schnauzer då hahahah

2009-04-07 @ 22:45:51
URL: http://www.wictoria.nu/tiger
Postat av: Pippi

Russell:

Tack brorsan för att du alltid tycker jag är fin. Jag tycker detsamma om dig :-)

Jag tycker iofs att det är skönare med kort päls på nosen, för jag slipper bli så blöt när jag dricker vatten :-)



Tiger: Hahaha. Du är väl nyklippt kan jag tro eftersom din matte hade lånat klippmaskinen i söndags :-)

Jag ska komma ihåg det där med schnauzer när jag ser dig oklippt nån gång :-D

2009-04-07 @ 22:51:10
URL: http://hatvaospippi.blogg.se/
Postat av: Husse

Matte blir glad när även jag rakar nosen.Kanske hon blir nöjd om du som jag rakar skallen nästa gång?Hihi...

2009-04-07 @ 23:06:22
Postat av: Russell

Jag mötte en pudel/lhasa-apso och den såg precis ut som en schnauzer.

2009-04-08 @ 00:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0